dinsdag, januari 23, 2018

Nieuw project, een keerkoppeling


Al een tijdje was ik in gedachten bezig om een keerkoppeling te maken voor mijn al aanwezige stoommachientjes, die maar een kant op kunnen draaien.
En dan heb je met achteruit draaien toch een keerkoppeling nodig.
Na jaren van zoeken en bestuderen, kwam ik bij een boek terecht, die de aanpak bood die ik wel kon toepassen.
De echte keerkoppeling namaken (zie onderst tekening) bleek voor een amateur wat veel gevraagd.
Het kleurige geheel bovenaan geeft goed weer wat het worden moet. Ondertussen heb ik al wat onderdelen klaar, het draaiwerk is zo goed als af.
Nu begint het afwerken en bewerken van de diverse onderdelen. Hetgeen nogal wat afwisselende bewerkingen vereist.
En van de machine-fabriek Haricot en dan vooral de voorman nogal wat handigheid vraagt.
Maar we gaan ons best doen.

Geen opmerkingen: